Dažniausiai užduodami klausimai

Nerandate atsakymo?

Parašykite mums

1. Kas yra sutelktinis finansavimas?

Tai lėšų rinkimo būdas tarpininkaujant internetinei platformai, kuomet idėją turintys asmenys renka pinigus savo projektui iš pavienių asmenų įvairiomis sumomis. Pagrindinė sutelktinio finansavimo mintis – pinigai investuojami iš vienų žmonių kitiems žmonėms. Sutelktinis finansavimas gali būti įvairus:

  • Paremtas atlygiu – investuojama už ne piniginį atlygį (prekės ar paslaugos);
  • Paremtas aukojimu – investuojama be jokio atlygio, už emociją;
  • Paremtas nuosavybe – investuojama mainais už nuosavybės dalį (akcijos, nekilnojamojo turto dalis);
  • Paremtas tarpusavio skolinimu (angl. „P2P lending") – investuojama į paskolą, siekiant atgauti ne tik investuotą sumą, bet ir palūkanas.

2. Kas yra PROFITUS?

PROFITUS – sutelktinio finansavimo platforma, tarpininkas tarp investuojančių ir norinčių gauti finansavimą. PROFITUS platformoje pateikiamos investavimo galimybės visuomet yra užtikrinamos įkeičiamu nekilnojamuoju turtu. PROFITUS telkia pinigus nekilnojamojo turto projektų vystymui bei kitoms verslo paskoloms, tačiau visais atvejais paskolos gavėjas įkeičia nekilnojamąjį turtą kaip garantiją investuotojams.

3. Kaip veikia PROFITUS?

PROFITUS atrenka ir internetinėje svetainėje patalpina projektus, į kuriuos kviečia investuoti pagal aprašyme nurodytas sąlygas. Investuotojams kaip užstatas, kad investicijos bus grąžintos, yra įkeičiamas nekilnojamasis turtas ir mokamos projekte numatytos palūkanos.

PROFITUS prižiūri, kad paskolos gavėjas laiku atsiskaitytų su investuotojais ir visokeriopai atstovauja investuotojų interesus. Iš kitos pusės PROFITUS verslui padeda sutelkti finansavimą iš daugybės investuotojų, sutvarkyti dokumentus, bei platformą, per kurią lengva atsiskaityti su investuotojais.

4. Kodėl PROFITUS talpinami tik nekilnojamojo turto projektai?

Nekilnojamasis turtas Lietuvoje laikomas viena patraukliausių investicijų, nes ji:

  • atspari infliacijai;
  • sukuria papildomas pajamas;
  • yra apčiuopiama.

Taip pat nekilnojamasis turtas lietuvių vertinamas kaip viena saugiausių investicijų. Todėl visi Profitus svetainėje patalpinti projektai yra su NT įkeitimu.

5. Ar PROFITUS veikla reguliuojama?

PROFITUS platformos operatoriaus veiklą prižiūri Lietuvos Bankas. Taip pat, PROFITUS kaip platformos operatorius yra įrašytas į viešąjį sutelktinio finansavimo platformų operatorių sąrašą ir veikia remiantis Sutelktinio finansavimo įstatymu, LR asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Dėl sutelktinio finansavimo platformų operatorių finansavimo sandorių priimtinumo finansuotojams ir projektų savininkų patikimumo vertinimo taisyklėmis, Akcinių bendrovių įstatymu. Taigi, PROFITUS platformos veikla yra reguliuojama ir prižiūrima gan griežtai.

6. Kokie projektai finansuojami PROFITUS platformoje?

PROFITUS telkia pinigus įvairios paskirties nekilnojamojo turto vystymui bei kitoms verslo paskolas, kurios kaip užstatą investuotojams įkeičia nekilnojamąjį turtą. Jeigu jus domina finansavimo galimybės: skambinkite tel. +37063760776 ar rašykite mums info@profitus.lt.

7. Kokiu pagrindu atliekami pavedimai PROFITUS platformoje?

PROFITUS platforma pati neatlieka piniginių operacijų. Jūsų piniginės operacijos atliekamos per platformoje integruotą mokėjimo įstaigos „Paysera“ sistemą.

8. Kokiu principu atliekamas projektų savininkų rizikos vertinimas?

Rizika vertinama remiantis Sutelktinio finansavimo įstatymu, vidiniu projekto ir projekto savininko vertinimo algoritmu, kurio rezultatas leidžia priskirti projektui rizikingumo reitingą (A+, A, A-, B+, B, B-, C+, C, C-, D). Vidinis algoritmas skaičiuojamas remiantis informacija iš valstybinių ir kitų registrų, nepriklausomų nekilnojamojo turto vertintojų ataskaitomis bei vidinių profesionalių analitikų pagalba.

9. Su kuo bendradarbiauja PROFITUS?

Siekiant nepriekaištingos atitikties įstatymams, PROFITUS konsultuojasi su Lietuvos Banku. Piniginės operacijos platformoje atliekamos bendradarbiaujant su PAYSERA. Dėl teisinės bazės atitikties įstatymams bendradarbiaujama su teisininkais iš kontorų TVINS ir SORAINEN. Projekto ir projekto savininko rizikingumas vertinamas remiantis CREDITINFO pateikta informacija.

10. Ar registracija PROFITUS platformoje yra mokama?

Registracija fiziniams asmenims (tiek investuotojui, tiek projekto savininkui) yra visiškai nemokama.

11. Kaip susikurti PROFITUS paskyrą?

Paskyrą galite susikurti paspaudę mygtuką „Prisijungti“, esantį dešiniajame puslapio kampe ir užpildę trumpą registracijos formą. Nepamirškite identifikuotis, nes tada gausite detalią informaciją apie nekilnojamojo turto projektą.

12. Kas nutiktų, jei PROFITUS veikla sužlugtų?

PROFITUS veikia tik kaip tarpininkas, tad veiklai sustojus išliktų tiesioginis investuotojo ir projekto savininko santykis. Kadangi projekto savininko turtas įkeičiamas platformai, kuri pagal įstatymą atstovauja investuotojų interesus, turtas liktų investuotojams.

13. Kaip persivesti pinigus iš/į Paysera sąskaitą?

Norėdami papildyti sąskaitą turite atlikti šiuos veiksmus:

1. Prisijungti/užsiregistruoti PROFITUS.

2. Patekus į PROFITUS savitarną kairėje pusėje viršutiniame kampe matote savo statusą: Jūsų tapatybę patvirtinome/Patvirtinkite savo tapatybę. Jei tapatybė patvirtinta, jau galite investuoti. Jei matote, kad tapatybė nepatvirtinta, sekite instrukcijas toliau.

3. Norėdami patvirtinti tapatybę paspauskite ant laukelio Patvirtinkite savo tapatybę". Atsakę į klausimyną, būsite nukreipti į Payseros identifikavimo aplinką. Toliau sekite PAYSERA instrukcijas.

4. Jei grįžus į PROFITUS savitarną prie savo paskyros vardo matote PAYSERA sąskaitoje esantį pinigų likutį, Jūsų tapatybės patvirtinimas pavyko. Galite investuoti.

Pervedimai iš PAYSERA sąskaitos į kitą banką vyksta taip pat, kaip ir bankuose. Tam reikia užpildyti gavėjo duomenis, nurodyti banko sąskaitos numerį ir paskirtį. Norint pervesti pinigus iš PAYSERA į kitą mokėjimų sistemą reikės nurodyti tos sistemos kliento numerį ar kitus duomenis priklausomai nuo mokėjimų sistemos.

Papildyti PAYSERA sąskaitą galima iš bet kurio pasaulio banko arba įnešus grynuosius pinigus per PAYSERA partnerių tinklą. Prisijungus prie PAYSERA sąskaitos ir pasirinkus skiltį „Papildymas“ tereikia išsirinkti, kuriuo būdu norėsite papildyti sąskaitą. Detalias instrukcijas gausite pasirinkę norimą sąskaitos papildymo būdą.

14. Kada pradedamos skaičiuoti palūkanos?

Palūkanos pradedamos skaičiuoti kitą darbo dieną po nekilnojamojo turto įkeitimo ir pinigų pervedimo paskolos gavėjui.

15. Kodėl atliekant tapatybės patvirtinimą prašomas asmens kodas?

Asmens kodas yra naudojamas siekiant identifikuoti investuotoją, nes to reikalauja Lietuvos Respublikos įstatymai.

16. Atliekant tapatybės patvirtinimą pasirinkau ne tą PAYSERA sąskaitą. Kaip ją pakeisti?

Prisijungę prie PROFITUS paskyros, viršutinėje meniu dalyje spauskite mėlyną užrašą „Patvirtinkite tapatybę su kita paskyra’’ ir iš naujo atlikite tapatybės patvirtinimą per PAYSERA.

17. Kodėl Profitus prašo papildomų dokumentų tapatybei nustatyti arba užpildyti kliento anketą?

Sutelktinio finansavimo platformos operatoriai ir kitos finansų įstaigos turi laikytis Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo reikalavimų ir tinkamai nustatyti savo klientų tapatybes, įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“.

Tuo pagrindu Profitus prašo klientų informacijos apie jų tapatybę, veiklą ir planuojamas operacijas Platformoje, prašo užpildyti kliento anketą.

Įstatymai mums draudžia vykdyti sandorius su klientais, kurie nėra mums pateikę reikalingos informacijos. Todėl, jei klientas ir po pakartotinio prašymo nepateiks prašomų dokumentų, operacijų vykdymas su klientu gali būti sustabdytas (pvz., bus neleidžiama investuoti į Projektus, juos skelbti, bus stabdomas išmokų mokėjimą, kt., kol nebus pateikti prašomi dokumentai), o informacija apie klientą gali būti perduota atsakingoms valstybinėms institucijoms.

Jūsų investuotos lėšos, išmokėtinos palūkanos tokiu atveju liks saugios ir jas galėsite atgauti, kai tik pateiksite prašomą informaciją ir/ ar dokumentus.